Copyright 2019 - Sivas Evde Mobilya http://www.evdemobilya.com.tr/

Ülkemizdeki Tüm İllerimize Montessori Sınıfları Kuruyoruz.

 

Montessori sınıflarında, çocuğun etrafındaki eşyalar onun vücut yapısına ve gücüne uygun olmalıdır. Bu sınıf çocuklar için düzenlenmiş ve onların gün içinde gereksinim duyacakları şeylerin bulunduğu gerçek bir çevredir. Bu gerçeklik çocuğun boyutlarına göre ayarlanmıştır. Materyaller kapaksız ve alçak raflarda bulunur, dolayısıyla çocuk bağımsız olarak tüm materyallere ulaşabilir ve alabilir. Her şey belirli bir yerde durduğu için çocuk gereksinimi olan şeyleri nerede bulacağını bilir.

  

Etrafta hareket ettirebileceği hafif mobilyalar, eli ile yetişebileceği dolaplar, kolay açılıp kapanabilen çekmeceler ve kapılar, kendi başına giyip çıkarabileceği giysiler, kolay yetişebileceği kıyafet askıları, eline sığacak sabunlar, parmaklarıyla kavrayabileceği fırçalar, kısa-düz saplı süpürgeler vs. bulunmalıdır. Bu durum çocuğa ortamda rahatlık, güvenlik ve düzen duygusu sağlar. Araç gereçler tamdır ve iyi korunmaktadır. Çocuklar da sınıftaki eşyaları koruma ve düzenli tutmaya teşvik edilirler.

Ortam mutlu, sınıflar aydınlık ve rahattır. Sınıfta sadelik ve uyum ön plandadır. Materyaller bölümlerine göre sınıfta kendine ait alanlarda bulunmaktadır. Tüm materyaller raflarda soldan sağa doğru kolaydan zora, basitten karmaşığa olacak şekilde dizilmiş ve tepsi, sepet, kutu gibi özel alanlarında bulunmaktadır.

Bunlar çocuğun zamanla kendini geliştirmesini, nezaket ve zerafet özelliğini kazanmasını da sağlayacaktır. Çocuğun özgürce hareket edebileceği ortam, onun kendi başına çalışmasını ve kendisini yetiştirmesini sağlar.

Sınıfta doğal dünyayı yansıtacak şeyler vardır. Hayvanlar, çiçekler, tohumlar,  gündelik hayatta kullanılan materyaller çocuk ile evi, çocuk ile çevresi arasında bağ kurma rolü oynarlar. Dışarıdaki oyun alanları güvenli ve çekicidir.

Maria Montessori çocuğun gelişimi için doğa ile ilişkide olmasının önemine dikkati çekmiştir. Montessori’ ye göre çocuklar doğanın güzelliğini, düzenini, uyumunu anlamalı ve bundan mutluluk duymalıdır. Doğanın kanunları bilimin ve sanat dallarının temelini oluşturur. Bu sebepten doğa kanunlarını anlamak bilimin temelidir.

Montessori çevresi doğa ile yakından bağlantılıdır. En önemli unsurlarından biri de yaşama kendiliğinden tepki vermeyi teşvik eden atmosfer ve güzelliktir. Bu sebeple Montessori sınıfı çekici bir tarzda düzenlenmiştir. Renkler ilgi çekici, canlı ve uyumludur. Sınıfın atmosferi sıcak, rahatlatıcı ve katılımı davet edici niteliktedir.

Montessori çevresinin önemli unsurlarından biri de materyalleridir. Montessori materyalleri, çocukların hatalarını kendi kendilerine bulma olanağı sağlar. Rehber çocuğun hatasını söylemez. Eğer çocuk materyallerden hatasını bulamıyorsa, buradan çocuğun yeterince gelişmediğini anlaşılır. Zamanı geldiğinde çocuk hatasını görerek düzeltir. Montessori sınıflarında çocuklar işlerini, süresini ve kiminle çalışacaklarını kendileri seçer ve sınıfta saygı atmosferi vardır. Huzurlu olan bu ortam çocukta kişisel disiplini geliştirir.

 

Hazırlanmış ortamın korunması ve başarısı için yaşamsal önemi olan unsurlar:

Rehber, sınıf, gerçeklik, doğallık, güzellik, özgürlük, yapı ve düzen, bağımsızlık, materyal etkinlik alanları günlük yaşam, duyusal, matematik, dil, kültür, yabancı dil, yemek pişirme, sanat, müzik, dans beden eğitimi ve resim.